Vlaanderen
OVAM Toon navigatie menu

Circonopoly

Dit educatieve spel dompelt jongeren van de derde graad secundair onderwijs (ASO en TSO of D en D/A finaliteit) onder in de wereld van circulair ondernemerschap in textiel en kunststof.

Het zet jongeren aan om na te denken over duurzaam materiaalgebruik en consumptiegedrag en prikkelt hun ondernemingszin. De leerlingen helpen een schoenenproducent om zijn bedrijf circulair te maken. Circonopoly wordt gespeeld via een computer en past binnen vakgebieden als economie, aardrijkskunde, natuurwetenschappen, ondernemen, burgerschap, industriële wetenschappen, STEM, …

Leerkrachten maken gratis een sessie aan via https://www.circonopoly.be/teacher/platform . Leerlingen surfen naar https://www.circonopoly.be/game/session-join en vullen de sessie-ID in of scannen de QR-code die op het scherm verschijnt.

Circonopoly is een initiatief van POM, Cobot en PlastIQ.

Naar Circonopoly >

Uitgever Circonopoly

Categorieën Educatie ›

Gerelateerde tools