We organiseren onze acties in zes thematische werkagenda's:
Werkagenda's:
Bio-economie
Circulair Bouwen
Chemie/Kunststoffen
Maakindustrie
Voedselketen
Waterkringlopen
Zeven hefboomwerkingen zorgen voor extra ondersteuning:
Hefboomwerkingen:
Beleidsinstrumenten
Circulair aankopen
Communicatie
Innoveren & Ondernemen
Financiering
Jobs & Vaardigheden
Onderzoek
Wat, waarom en hoe?
Waarom gaan we voor een circulaire economie?
Toekomstbeelden 2050
Hoe zien we onze circulaire toekomst?
Over onze aansturing
Wie stuurt wat bij Vlaanderen Circulair?
Dit educatieve spel dompelt jongeren van de derde graad secundair onderwijs (ASO en TSO of D en D/A finaliteit) onder in de wereld van circulair ondernemerschap in textiel en kunststof.
Het zet jongeren aan om na te denken over duurzaam materiaalgebruik en consumptiegedrag en prikkelt hun ondernemingszin. De leerlingen helpen een schoenenproducent om zijn bedrijf circulair te maken. Circonopoly wordt gespeeld via een computer en past binnen vakgebieden als economie, aardrijkskunde, natuurwetenschappen, ondernemen, burgerschap, industriële wetenschappen, STEM, …
Leerkrachten maken gratis een sessie aan via https://www.circonopoly.be/teacher/platform . Leerlingen surfen naar https://www.circonopoly.be/game/session-join en vullen de sessie-ID in of scannen de QR-code die op het scherm verschijnt.
Circonopoly is een initiatief van POM, Cobot en PlastIQ.
Uitgever Circonopoly
Categorieën Educatie ›