Robin ibens

Wie ben ik en wat doe ik

Robin is Shaved Monkey’s CEO, visionair denker en storyteller. Robin kan verder in de toekomst kijken dan de meesten van ons, met een heel brede systemische blik, en slaagt er tegelijkertijd in om intuïtie, liefde en gevoel daar continu zijn rechtmatige plaats in te geven. Robin zal op zoek gaan naar bronnen van energie bij de verschillende stakeholders in dit traject én in onze maatschappij, en deze - dankzij zijn talent voor storytelling - aan elkaar te verbinden in een engagerend verhaal.

Ervaring

Internationalisering Vlaamse Watersector: The Fluid Crew
Jaartal: 2022
Sector en thema:
Vlaanderen heeft de wereld iets te bieden en te vertellen wanneer het op water aankomt. Onze unieke realiteit, expertise en oplossingsgerichte aanpak verdient internationale valorisatie, maar om naar buiten te treden en daaraan te werken is ook een inspirerend, helder, toekomstgericht en eenduidig verhaal nodig. Shaved Monkey ontwikkelde na een deep dive met alle partners een concept dat in september voor het eerst tot leven komt op IWA World Water Congress & Exhibition.

Sociale tewerkstelling krijgt nieuw en positief narratief: HERW!N
Jaartal:
Sector en thema:
Werk is een basisrecht, maar toch vangen veel mensen met een korte scholing of psychosociale problematiek bot op de Vlaamse arbeidsmarkt. In Vlaanderen worden de belangen van sociale circulaire ondernemers behartigd door. Om beleidsmakers te overtuigen om te investeren in sociale tewerkstelling moest het sociaal draagvlak vergroot worden. Doormiddel van workshops ging Shaved Monkey samen met leden van HERW!N op zoek naar antwoorden op de vragen ‘Wat willen we exact in beweging zetten en bij wie?’ en ‘Wat zijn de noden en gevoeligheden van de potentiële stakeholders?’. In een storytraject hielp Shaved Monkey hun boodschap shiften naar een nieuw en constructief verhaal. Door de positieve shift van de boodschap, kreeg HERW!N een goed, plezant en wervend verhaal om te vertellen. Dit nieuwe frame transformeert hen van eiser naar bondgenoot en inspireert HERW!N om haar missie, mensen aan het werk krijgen in de sociale circulaire economie, waar te maken.

Radicaal ander verhaal voor de meest duurzame vis ter wereld: Omegabaars
Jaartal:
Sector en thema:
Omegabaars is een nieuw soort vis dat op het land gekweekt wordt en vegetarisch voedsel krijgt, en daarmee de vissen in de zee met rust laat. Opgericht met een visie om de meest duurzame vis ter wereld te kweken. Shaved Monkey heeft geholpen met het echte verhaal van Omegabaars te vertellen aan het publiek. Na onderzoek naar wat consumenten waarderen aan vis en duurzame voeding, kwamen ze tot de conclusie dat de kern van Omegabaars ligt in het feit dat het een revolutionaire en disruptieve vis is die de zee en oceanen zal redden van overbevissing. Ze besloten om het verhaal van Omegabaars te vertellen onder de signatuur "de vis van morgen". De belangrijkste drivers voor de communicatie van Omegabaars zijn "lekker", "gezond" en "duurzaam", en het verhaal werd consequent doorgetrokken in alle aspecten van het merk, van verpakkingen tot het bezoekerscentrum. Deze communicatie-shift heeft ervoor gezorgd dat Omegabaars massaal werd opgepikt door kranten, radio, enzovoort, wat bewijst dat goede verhalen graag worden doorverteld.

Neem contact op

Status

Open for business

Expert op vlak van

Circulaire Product Strategieën, Design & Innovatie, Communicatie & Marketing, Water, Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Kan helpen met

Kennis circulaire economie, Coaching, Co-creatie begeleiding, Facilitatie & Netwerking, Presentatie geven, Proces- & Projectbegeleiding

Gevestigd in regio: Vlaams-Brabant

Gerelateerde profielen