Catherine Louies

477310076

Wie ben ik en wat doe ik

Ik ben de oprichtster en CEO van Sustainabiss, een adviesbureau in duurzaamheid

Als meertalige professional in de mode- en retailbranche met meer dan dertig jaar ervaring bij C&A op verschillende gebieden, waaronder duurzaamheid, marketingcommunicatie en ICT-management, beschik ik over een combinatie van de juiste vaardigheden om bedrijven te ondersteunen bij hun transformatie naar het creëren van een positieve impact op de wereld. mensen en de planeet.

Ik help dan ook graag bedrijven in verschillende sectoren bij het formuleren van een duurzaamheidsstrategie die aansluit bij hun doel, die de potentiële risico's aanpakt en vooral de zakelijke opportuniteiten benut door middel van robuuste medewerkersbetrokkenheid en participatie van belanghebbenden.

Vanwege mijn door-onderzoek-ondersteunde kennis van de verwachtingen van burgers wereldwijd en mijn overtuiging dat de circulaire economie kan evolueren naar een duurzame markteconomie die het welzijn voor iedereen op de lange termijn bevordert, geef ik ook keynote speeches, workshops en trainingssessies voor een divers publiek. publiek variërend van studenten tot niet-uitvoerende bestuurders (NED's).st

Ervaring

Update circulariteit strategie SIG
Jaartal: 2023
Sector en thema:
In samenwerking met de Head of Global Circle Economy en de Head of ESG integration ontwikkelen van een vernieuwde circulariteits strategie.

Daartoe heb ik een aanpak ontwikkeld om het juiste ambitie niveau te bepalen op groepsniveau met de bijhorende doelstellingen per regio om een concrete invulling van roadmaps rond programma en product ontwikkeling mogelijk te maken.
De bijhorende 12 workshops in Sao Paolo, Chicago, Dubai, Shanghai, Bangkok en Dusseldorf heb ik ook zelf gefaciliteerd en de resultaten ervan verwerkt in een document dat kon worden gebruikt om samen met de regionale management teams de ambitie en doelstellingen te bevestigen.

Het resultaat - de vernieuwde strategie voor beverage cartons en bag-in-box/spouted pouch is terug te vinden in het annual report 2023 SIG

Aanpak transformatie circulaire mode voor CRG (Claes Retail Group)
Jaartal: 2022-2024
Sector en thema:
Fashion staat voor heel wat uitdagingen waaronder de ontwikkeling en transformatie naar circulaire mode.
CRG bestaat uit 3 merken Mayerline, CKS en JBC waarbij elk merk een andere doelgroep bedient, ander design en productieproces kent en voor een andere "mode" invulling staat.

Door middel van trainings, brainstorm sessie en workshop hebben we voor elk van de merken een aanpak bepaalt die past bij het merk en zijn klanten. Die aanpak legt ook de focus vast om de transformatie op een economische verantwoorde manier te laten lopen met oog voor prioriteiten, budgetten en merk reputatie.

Een opsomming van alle ontwikkelde initiatieven zijn te lezen in het duurzaamheidsrapport 2023 van CRG (publicatie Juni 2024)

Circulaire mode opleiding Thomas More
Jaartal: 2022 en 2024
Sector en thema:
Seminarie voor Thomas More studenten rond circulaire mode : wat is het "echt" en wat is het niet, wat betekent circulair design, wat zijn de verschillende business modellen, hoe kan innovatie helpen en wat kan je alvast zelf doen

Neem contact op

Status

Open for business

Expert op vlak van

Circulaire Product Strategieën, Design & Innovatie, Communicatie & Marketing, Circulaire Aankopen, Businessmodellen, Textiel, Juridisch advies & Regelgeving & Beleid, Consumentengoederen, Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, Rechtvaardige circulaire transitie

Kan helpen met

Kennis circulaire economie, Coaching, Co-creatie begeleiding, Facilitatie & Netwerking, Onderzoeken, Opleiding geven, Presentatie geven, Proces- & Projectbegeleiding

Gevestigd in regio: Vlaams-Brabant

Gerelateerde profielen